wtorek, 17 lipca 2012

Jagodzianki z serem

Bułka z jagodami
Miałam wielką ochotę na jagodzianki! Takie prawdziwe, z duuużą ilością jagód w środku! Dlatego, gdy odwiedziłam niedawno blog Moje wypieki i natknęłam się na ten przepis-nie czekałam ani chwili z produkcją i od razu zabrałam się do pracy. 
Jagodzianki wyszły rewelacyjnie i na pewno jeszcze nie raz zagoszczą na moim stole. Gorąco polecam:)

Składniki:
Ciasto:
  • 300 ml letniego mleka
  • 60 g masła
  • 100 g cukru
  • pół łyżeczki soli
  • 2 duże jajka
  • 560 g mąki pszennej
  • 20 g świeżych drożdży
Masa serowa:
  • 400 g  półtłustego twarogu (nie musi być zmielony)
  • 2 łyżki masła w temperaturze pokojowej
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
Dodatkowo: 
  • 400 g jagód
Przygotowanie:
Ciasto
Rozczyn: W niewielkiej ilości ciepłego mleka rozpuszczamy drożdże. 
Do pozostałej części letniego mleka dodajemy masło, cukier oraz roztrzepane jajka. Całość mieszamy.
Mąkę łączymy z rozczynem, dodajemy sól oraz mleko połączone z resztą składników. Wyrabiamy ciasto tak długo aż będzie elastyczne. Z ciasta formujemy kulę, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy na 1,5 h do wyrośnięcia. 

W tym czasie przygotowujemy masę serową rozgniatając widelcem twaróg wraz z pozostałymi składnikami.

Po wyrośnięciu ciasta ponownie je wyrabiamy (krótko) i rozwałkowujemy na kwadrat o wymiarach 45 x 45 cm. Następnie kroimy go na pół otrzymując dwa prostokąty , które pokrywamy masą serową i posypujemy jagodami. Każdy z prostokątów składamy na pół, wzdłuż dłuższego z boków, po czym kroimy ostrym nożem na 8-10 części. 
Blachę (25 x 40 cm) smarujemy masłem, a następnie wykładamy papierem do pieczenia. Bułeczki układamy na blaszce blisko siebie - tak by stykały się bokami - przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia na 45 min.  Pieczemy w temperaturze 200°C przez ok. 25-30 minut. 

Po wyjęciu z piekarnika możemy polać bułeczki lukrem.
Lukier:
  • ok. 150 g cukru pudru 
  • 3 łyżkami soku z cytryny 
Całość łączmy, ewentualnie dodając cukru pudru lub soku z cytryny dla uzyskania odpowiedniej konsystencji.



bułka z jagodami

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. cudowne. alez mi narobiłaś apetytu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie pyszności, a ja na diecie :(((

    OdpowiedzUsuń
  3. Z dodatkiem sera jeszcze nie jadłam, a Twoje jagodzianki wyglądają bardzo zachęcająco, żeby spróbować przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam jagodzianki.
    Twoje musiały być obłędnie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne :) Połączenie sera i jagód, letni klasyk otulony drożdżowym ciastem!

    OdpowiedzUsuń
  6. Za mną też chodzą jagodzianki, chyba niedługo mnie dopadną :)) Pysznie Twoje wyglądają!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz:)

Printfriendly