piątek, 2 listopada 2012

JABŁKA W CIEŚCIE - Pyszne!

Jabłecznik

Lubię przepisy, w których królują jabłka.  Tym razem sekretny przepis zdobyłam od znajomej. Najlepszą reklamą do tego dzieła jest chyba to, że zaraz po zrobieniu pierwszej partii zabrałam się za drugą-zróbcie, a sami przekonacie się dlaczego:)


Ciasto:
  • 2 szklanki mąki
  • 200 g masła
  • 1½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • opakowanie serka waniliowego (użyłam Danio 150g) 
Dodatkowo: 
  • 7-8 szt. średnich jabłek
  • cukier i cynamon do smaku
Lukier:
  • ¾ szklanki cukru pudru
  • 1½ łyżki śmietany
Przygotowanie:
Ciasto: Wszystkie składniki łączymy (tj. mąkę, masło, proszek do pieczenia, serek). Gotowe ciasto dzielimy na 2 równe części. Jedną część rozwałkowujemy i układamy na dnie blachy wyłożonej papierem do pieczenia. 
Obrane jabłka dzielimy na połówki, usuwamy gniazda nasienne. Posypujemy jabłka cukrem i cynamonem (wg uznania) i wykładamy na ciasto.
Następnie rozwałkowujemy drugą część ciasta i przykrywamy nią jabłka.
Pieczemy 1 godzinę w temperaturze 180°C.

Lukier: Łączymy cukier puder ze śmietaną. Lukier wylewamy na upieczone, gorące ciasto.

 



Jabłko w cieście 



Smacznego!







1 komentarz:

  1. Wypróbowałam wyszło pyszne
    lekko zmieniłam dodając żurawinę i trochę więcej cukru za parę dni pochwale się na moim blogu tym co mi wyszło
    pozdrawiam i zapraszam do mnie http://biteofpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz:)

Printfriendly