niedziela, 23 grudnia 2012

Paluchy z ciasta z francuskiego z masą makową


Prosto!
Ekspresowo!
Smacznie!
Szybkie paluchy z makiem, to słodka przekąska, którą zdąrzycie zrobić nawet jeśli Wasi goście są już w drodze. Przygotowanie zajmuje 10 min- pieczenie- też 10. Przekonałam Was?:)

Źródło przepisu: Czym pachnie u Żaków

Składniki:

  • 2 arkusze ciasta francuskiego
  • 100 g masy makowej
  • 4 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 4 posiekanych orzechów (użyłam włoskich)
  • 4 łyżki mleka 
Przygotowanie:
Rozwałkować arkusze ciasta francuskiego. Jeden arkusz posmarować mlekiem. Następnie równomiernie posmarować masą makową, posypać kandyzowaną skórką i orzechami. Całość przykryć drugim arkuszem ciasta i docisnąć, a następnie pokroić wzdłuż krótszej krawędzi na paski o szerokości 1 cm. Pasek chwycić za dwa końce i obkręcać w przeciwnych kierunkach (tak, aby powstał świderek).
Paluchy układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec do zarumienienia przez ok. 10 min w temp 200°C.







Smacznego!

3 komentarze:

  1. Świetne! Już wiem, że będą smakować moim domowym łasuchom :) Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sprytny przepis. Muszę zrobić, mam masę makową. Właśnie czegoś takiego szukałam:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że akurat trafiłam:) Życzę udanej zabawy w kuchni;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz:)

Printfriendly