czwartek, 28 lutego 2013

Zebra z wiśniami


Ten przepis wynalazła w Kopalni Smaków moja znajoma. Usłyszałam: "to ciasto jest super!"- po takich słowach nie pozostało mi nic innego jak zakasać rękawy i też je wypróbować. Autorka wspomnianego przeze mnie bloga "podrasowała" klasyczną zebrę wiśniami z syropu... Ja poszłam o krok dalej i stworzyłam nieco alkoholową wersję zebry wykorzystując do ciasta wiśnie z nalewki -  efekt rewelacyjny! Dzięki wiśniom ciasto jest wilgotne i ....

Składniki:

  • 3 (niepełne) szklanki mąki krupczatki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 jajek
  • 1 niepełna szklanka cukru
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka gazowanego napoju pomarańczowego 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub kilka kropel aromatu waniliowego)
  • 3 łyżki kakao
  • 500 g wiśni z nalewki (bądź moczonych w alkoholu)
Przygotowanie:
  1. Wiśnie odsączyć.
  2. Jajka z cukrem ubijamy na puszystą masę.
  3. Trzy łyżki mąki odkładamy. Pozostałą część łączymy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy do masy jajecznej wraz napojem gazowanym, olejem i ekstraktem waniliowym. Całość miksujemy do momentu uzyskania jednolitej masy.
  4. Ciasto dzielimy na dwie części. Do jednej części dodajemy odłożone 3 łyżki mąki, do drugiej- kakao.
  5. Na środek tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia wylewamy na zmianę po 2 łyżki ciemnego i jasnego ciasta.
  6. Na wierzchu układamy wiśnie.
  7. Całość pieczemy w temperaturze 170 C przez 50-55 min. 
  8. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

Zebra z alkoholem
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz:)

Printfriendly