niedziela, 11 sierpnia 2013

Apfelstrudel

Kiedy przeczytałam w książce "Przemytnicy na wakacjach" przepis zatytułowany "Apfelstrudel-przepis na dwa ciasta" od razu pomyślałam "Dwa za jednym razem? Kto to zje?" Uwierzcie mi, że walczyłam o kawałek, który jest na fotografii... Jeśli tylko lubicie dużą ilość jabłek- to ciasto jest dla Was:)  



Źródło: M.M. Szaciłło, Przemytnicy na wakacjach

Składniki (proporcje na dwa ciasta, dł. blachy: 32cm):

Ciasto:

  • 300 g mąki tortowej,
  • szczypta soli,
  • 45 g oleju słonecznikowego,
  • ok. 150 ml letniej wody
Nadzienie:
  • 5 jabłek
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego,
  • 1/3 szklanki rumu,
  • 2 łyżki cynamonu,
  • 1/2 szklanki rodzynek,
  • łyżka startej skórki cytrynowej,
  • 1/2 szklanki bułki tartej,
  • ok. 125 g masła
Przygotowanie:
Ciasto: W misce zagniatamy mąkę, olej, sól i wodę (ciasto nie powinno kleić się do rąk). Formujemy kulę, którą smarujemy odrobiną roztopionego masła. Następnie przykrywamy ciasto ściereczką i odstawiamy na 1 godzinę.

Nadzienie: Obieramy jabłka, kroimy w małą kostkę i mieszamy z rumem, cynamonem, cukrem trzcinowym, rodzynkami i skórką z cytryny.

Ciasto dzielimy na dwie części. Każdą z nich bardzo cienko rozwałkowujemy podsypując mąką (uzyskujemy prawie przezroczysty placek). Obcinamy ranty oby powstał duży prostokąt. Po obcięciu delikatnie przenosimy na ściereczkę. Na 2/3 długości rozprowadzamy bułkę tartą, wcześniej przyrumienioną na maśle, a na nią połowę przygotowanych jabłek. Ciasto zawijamy przy użyciu ściereczki w struclę. (Ja zamiast ściereczki użyłam maty silikonowej). Brzegi ciasta sklejamy, aby jabłka nie wypłynęły bokami. Całość pieczemy w temp. 200 C przez ok. 25 min.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz:)

Printfriendly