czwartek, 29 sierpnia 2013

Tarta jeżynowa


Ostatnio dostałam baaardzo dużo świeżych jeżyn. Część z nich włożyłam do rogalików, które już dobrze znacie - wyszły znakomite. Z części zrobiłam tę tartę. Mąka razowa nadaje jej charakteru. Jeśli macie dostęp do jeżyn- nie wahajcie się ani chwili!
 

Źródło: Moje Wypieki

Składniki: (na formę o średnicy 24 cm)
Ciasto kruche (razowe):

  • 225 g mąki pszennej razowej
  • 50 g cukru pudru
  • 150 g zimnego masła
  • szczypta soli  

Nadzienie:

  • 500 g jeżyn
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 3-4 łyżki cukru

Przygotowanie:
Ciasto:

  1. Masło posiekać wraz z mąką, cukrem i szczyptą soli, następnie wyrobić. Uformować kulę, owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na ok 30 min. 
  2. Formę do tarty wysmarować masłem.
  3. Schłodzone ciasto wyciągnąć z lodówki i podzielić na 2 części: 1/3 i 2/3.
  4. Większą częścią wylepić dno oraz boki formy.
  5. Schłodzić- następnie nakłuć widelcem.
  6. Tak przygotowane ciasto przykryć papierem do pieczenia i wysypać na niego fasolę lub ryż. Piec w temperaturze 190ºC przez 10 min. Zdjąć obciążenie i piec jeszcze przez 5-7 min.
  7. Wystudzić.
Nadzienie:
Wszystkie składniki delikatnie wymieszać i wyłożyć na wystudzony spód tarty.

Z reszty ciasta (1/3) wyciąć foremką do ciasteczek dowolne wzory (u mnie były to kwiatki i serduszka) lub rozwałkować w paseczki i ułożyć je na wierzchu tarty tworząc kratkę.

Ciasto posmarować rozmąconym jajkiem. Piec w nagrzanym do 190ºC piekarniku do uzyskania złotego koloru -20 min (bądź dłużej) 

Gotowe ciasto przed podaniem posypać cukrem pudrem.



Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz:)

Printfriendly